Audhild Løhre
Audhild Løhre, førsteamanuensis ved pedagogikkseksjonen ILU, leder forskningsgruppa ProfILU Profesjonsutvikling i lærerutdanningen. Løhre har embetsstudiet i psykologi med vekt på utviklingspsykologi fra UiO og allmennlærerutdanning fra Trondheim. Hennes akademiske interesse er særlig knyttet til barn og unge i et helsefremmende perspektiv. Forskningen dekker et bredt fagfelt, og her kan nevnes trivsel og tilhørighet, mestring, livskvalitet, somatiske og psykiske plager, ensomhet, mobbing, helsefremming og folkehelse. Mange av temaene ses også opp mot lærerstudenters profesjonsutvikling.
Titler i salg
Kategori
Format
Språk
Studenten skal bli lærer
Kunnskap, identitet og profesjonsutviklingAudhild Løhre og Anne Bonnevie LundBokmål2020Heftet
249,–
Les mer på cdu.no
Studenten skal bli lærer
Kunnskap, identitet og profesjonsutviklingAudhild Løhre og Anne Bonnevie LundBokmål2020Open Access
Åpen tilgang
Les mer på cdu.no
Ungdom, danning og fellesskap
Samfunns- og kulturpedagogiske perspektivMaria Øksnes, Einar Sundsdal og Cecilie R. HaugenBokmål2018Heftet
479,–
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager.
Bibliografi
2020 - Studenten skal bli lærer